fbpx
 

logo & huisstijl

Kies voor een sterk en persoonlijk merk

De visuele uitstraling van jouw onderneming is vaak het eerste wat anderen zien. Niet alleen vormt het de eerste indruk voor jouw nieuwe klanten, maar ook de identiteit van jouw onderneming. Kortom: de branding zorgt voor een visuele basis nadat jij jouw missie, visie, diensten, doelen en doelgroep hebt bepaald. Een visuele identiteit bestaat uit diverse elementen die de uitstraling van de communicatie vanuit jouw onderneming tot één geheel vormen. Dit wordt ook wel een huisstijl genoemd. De huisstijl bestaat uit een logo, een gids of document waarin de afspraken van de huisstijl zijn vastgelegd en huisstijldragers. Dit zijn middelen die zijn vormgegeven volgens de regels van jouw huisstijl, zodat een (potentiële) klant direct herkent dat het gaat om een bericht vanuit jouw onderneming.

Het creëren van een huisstijl is niet iets wat je zelf hoeft te doen, dat is iets wat ik graag voor jou uit handen neem. Samen ontwerpen we de visuele identiteit die past bij jouw onderneming. Met heel veel plezier geef ik jouw onderneming vorm en kleur. Een huisstijl en logo ontwerp je op basis van enkele pijlers. Je hebt te maken met jouw eigen stijl en de stijl die past bij jouw onderneming, je kunt inspelen op kleuren- en vormenpsychologie voor het aantrekken van de juiste klanten en je kunt keuzes maken op basis van gevoel. Het belangrijkste is dat de visuele identiteit past bij wie jij bent en wat je wilt uitstralen naar jouw (potentiële) klanten. Je kunt bijvoorbeeld wel kiezen voor gifgroene elementen in de huisstijl die aantrekkelijk ogen om jouw pakketten af te nemen, maar als jij dat niet vindt passen bij de romantische of klassieke stijl die jij wilt uitstralen, zal de visuele identiteit nooit helemaal eigen voelen. 

Gelukkig bestaan er talloze tinten groen (of andere aantrekkelijke kleuren om klanten over te laten gaan tot aankopen) en zijn er binnen iedere stijl mogelijkheden om de klant over te halen om bij jouw een product of dienst af te nemen. Ben jij er klaar voor? Maak het verschil en kies voor het ontwerp dat bij je past. Een eigen huisstijl staat professioneel en je bent direct herkenbaar voor jouw ideale klant!

stappenplan voor jouw branding

  • Je vertelt mij alles over jouw wensen. Dit kan door het delen van logo’s op Pinterest die jij prachtig vindt, het uittekenen van een logo op papier of wellicht vind je het leuk om iets aan te leveren wat jij zelf hebt gemaakt om in het logo te verwerken.
  • Op basis van jouw wensen, mijn inzicht en het formulier maak ik een aantal schetsen. Tussen deze schetsen kan precies het ontwerp zitten wat helemaal past bij jouw onderneming, er zit een logo tussen dat met een paar aanpassingen perfect is of je vindt het helemaal niets.
  • De feedback die jij hebt op de logo’s stuur je naar mij toe. Schroom niet om kritisch te zijn! Jouw logo moet (als het goed is) jaren mee en dat moet zo goed mogelijk passen bij wie jij bent en waar jij voor staat. Ik verwerk je feedback tot een nieuwe ronde met logo’s en stuur deze weer naar je toe. Jij geeft weer feedback en je ontvangt een nieuwe versie van mij. Vaak zit het definitieve logo er na twee rondes tussen en is het tijd voor het finetunen voor het perfecte eindresultaat.

referenties

  • De volgende stap is het uitwerken van een logo en jouw wensen naar een huisstijl. Op basis van jouw logo kiezen we enkele kleuren die goed bij elkaar passen, die een aantrekkelijke combinatie vormen voor de doelgroep en waarvan jij het ziet zitten om de komende tijd te gebruiken in al jouw communicatie. Deze kleuren vormen de basis van jouw onderneming en zal je voorlopig heel erg vaak terug gaan zien! Vervolgens richten we ons op vormen, patronen, typografie en andere elementen die jouw huisstijl compleet en uniek maken.
  • Net als het logo heb je diverse momenten om feedback te geven op de elementen van de huisstijl. We kiezen het geheel dat perfect aansluit op jouw wensen en verwachtingen en maken de huisstijl definitief. Je ontvangt een .pdf-document waarin de afspraken vastliggen, zodat jij in de toekomst al jouw communicatie in één stijl kan uiten.
  • Nu de afspraken voor jouw huisstijl/branding compleet zijn, kunnen we de afspraken doorvoeren in communicatiemiddelen. Elementen die in jouw huisstijl kunnen doorgevoerd worden zijn bijvoorbeeld een website, visitekaartjes, een flyer, stickers, bedankkaartjes, een e-book of wellicht heb jij andere creatieve plannen. Vul het contactformulier onderaan de pagina in om al jouw ideeën te delen voor de huisstijl en het logo van jouw dromen!

contact opnemen

Kies voor een samenwerking met Studio Solveig en laat jouw dromen op gebied van een eigen huisstijl uitkomen. Neem vrijblijvend contact op door het contactformulier in te vullen en laat me weten wat jouw wensen zijn. Ik kan je helpen op gebied van webdesign voor websites en webshops en branding (een huisstijl en een logo). Laat je weten wat ik voor je kan betekenen?